Workshopy

2014_001 Lektor: PhDr. Jan HÁBL, Ph.D., komeniolog, odborný asistent  Univerzity J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, kazatel sboru CB Ústí nad Labem.
Název workshopu: Komenský časový a nadčasový
Popis workshopu: Jak praktická je Komenského teorie výchovy?
Pro koho je určen: pro všechny stupně.
2014_002 Lektor: Ivo Neuvirt, lektor Nadace Mezinárodní potřeby,  Etické dílny a preventivní programy pro ZŠ a SŠ, 10 let praxe v lektorování a klubové činnosti Pavučiny v Ostravě
Název workshopu: Spolupráce lektora a křesťanského učitele
Popis workshopu: Lektor, který přichází do škol, má více prostoru sdílet křesťanské poselství než učitel. Učitel  má s žáky dlouhodobé vztahy. Jaké věci se dají dělat ve škole, co po škole nebo v klubech. Jaké programy pro školy nabízí lektoři. Nakouknutí do zkušeností z praxe.
Pro koho je určen: pro učitele a lektory, kteří chtějí do škol přinášet křesťanské poselství.
Tomáš Řehák Lektor: Tomáš Řehák, lektor Abatop o.s.
Název workshopu: Databáze křesťanských lektorů
Popis workshopu: Připravuje se spuštění webového portálu křesťanských lektorů z ČR „najdilektora.cz“. V pilotní fázi se zkouší modul profilu lektora, kalendáře a objednávek lektora školami. Účastníci workshopu budou seznámeni s prací databází a možnostmi, které tento projekt nabízí.
Pro koho je určen: pro lektory, kteří mají zájem prezentovat a nabízet své přednášky školám.
Dana Hanesova Lektor: Doc. PaedDr. Dana Hanesová Pedagogická fakulta Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici, ZŠ Narnia
Název workshopu: Integrace/inkluze ve třídě – iluze, realita, anebo noční můra?
Popis workshopu: Na církevní základní škole, kde učím, mě fascinuje zájem o každé dítě a podpora, které se mu dostává. Jak konkrétně může učitel pomoci každému dítěti, aby se cítili přijaté a bylo šťastné? Ráda bych se podělila o pozorování z každodenní praxe.
Pro koho je určen: pro ty, kteří mají ve třídě různé děti.
Jonathan Lobel Lektor: Jonathan Lobel, Gymnázium Beskydy Mountain Academy, Frýdlant nad Ostravicí
Název workshopu: Použití technologií v každodenním vyučování
Popis workshopu: Chceš používat počítač a jeho technologie v každodenním vyučování, ale nevíš jak? Pojď se naučit praktické konkrétní postupy pro využití webových technologií, které jsou zdarma a které posunou tvoje vyučování na novou úroveň. Nejlépe notebook s sebou.
Pro koho je určen: pro všechny.
Paul Till Lektor: Paul Till, Gymnázium Beskydy Mountain Academy, Frýdlant nad Ostravicí
Název workshopu: Kreativní vyučování
Popis workshopu: Nový pohled na KREATIVITU jako pedagogický přístup k vyučování , aby mělo vyučování potřebnou  energii a nadšení.
Pro koho je určen: pro všechny.
Bohdan Čančík Lektor: Bohdan Čančík, správce sboru JB v Nové Pace, pastor, zřizovatel křesťanské školy
Název workshopu : Na čem (ne)stojí křesťanská škola?
Popis workshopu: Zamyšlení nad základními body pro dobré budování a růst křesťanské školy. Spolupráce škola – zřizovatel – místní sbor – pastor. Sdílení konkrétních zkušeností Základní a mateřské školy Brána v Nové Pace.
Pro koho je určen:  otevřeno pro všechny, kteří chtějí hledat anebo upřesnit svou vizi, vidět zřetelně své místo, komu byť jen bleskla myšlenka na založení školy/školky.
Jacek Weigl Lektor: Jacek Weigl, ředitel Křesťanské školy Samuel
Název workshopu : Strategie a vize vedení školy
Popis workshopu: Jak budovat vizi, strategické cíle školy, jaké jsou typy křesťanských škol. Chyby ve vedení křesťanských škol. Příklad křesťanské školy Samuel a její úspěchy.
Pro koho je určen: pro učitele, ředitele, rodiče.
Jacek Weigl Lektor: Jacek Weigl, ředitel Křesťanské školy Samuel
Název workshopu : Financování křesťanského vzdělávání
Popis workshopu: Jakým způsobem získávat finanční prostředky, důležitost budování a udržování vztahů s partnery. Jak vybudovat image školy v integraci se skutečností.
Pro koho je určen: pro ředitele škol, rodiče, dobrovolníky, kteří chtějí získat finance pro školy.
Boris Váňa Lektor: Mgr. Boris Váňa, ředitel křesťanské Základní školy Sion J. A. Komenského v Hradci Králové
Název workshopu : Kniha přírody otevřená
Popis workshopu: Na ZŠ Sion vyvíjíme novou koncepci výuky přírodovědných předmětů, která je založená na dvou zásadách. Respektuje pohled Božího stvoření, odkrývá přírodovědné zákony a jevy, jak je Bůh do přírody vložil. Druhá zásada je propojení a souvisloti – snažíme se co nejvíce témat probírat dohromady, stejně jako je objevovali vědci, kteří se nesoustředili na to, jestli dělají zrovna chemický nebo fyzikální nebo biologický objev. Vnímáme jako důležité atakovat materialistické vyučování založené na evoluční teorii, kde už není třeba se na nic ptát, protože je (prý) všechno podstatné dokázáno. Je to opravdu tak?
Pro koho je určen: Pro všechny, koho téma zajímá a především pro ty, kteří by rádi přiložili ruku k dílu a spolupracovali za zpracování hodin nebo ověřovali připravené materiály.